Cumartesi, Eylül 12, 2009

Röportaj: İlk Türk MMA'cisi Fatih Kocamış


Fatih Kocamış, bugün ilk Türk MMA sporcusu olarak kabul ediliyor...  Amerika'da dövüşmüş olan Ertan Balaban ve İngiltere'de dövüşen Sami Berik gibi ilk müsabık Türk MMA'cilerinden birkaç sene önce kafese adım atmış olan Fatih Kocamış, 1978 doğumlu. Kocamış, 1999 senesinde, Hollanda'da ilk profesyönel dövüşüne çıktığında 21 yaşındaymış. En son dövüşünde ise, 2005 yılında, efsane isim Kevin Randleman'a 2 raund sonunda jüri kararı ile mağlup olmuş.
Kansporu olarak, ilk Türk MMA sporcusu olarak kabul edilen Fatih Kocamış'la internet üzerinden kısa bir röportaj yaptık. Daha emekli olmayı düşünmediğini belirten Kocamış, önümüzdeki sene kafese geri döneceğini söylüyor:

''Merhaba. Adım Fatih Kocamış. Kırşehirliyim, Almanya'da doğdum (10.21.1978 Düsseldorf'ta). Bu sporla ilgili şöyle söyleyebilirim; Bundan 10 sene önce ilk kez bu sporu Amerikada UFC adı altında televizyonda izledim. Kendim öncelikle 16 yaşımda boks yaptım. 18 yaşında thaibox'a başladım ve onun yanında Brazilian Jiujitsu ( lutalivre) yaptım. Bizim antrenör kendisi bir Brazilyalı'ydı. İlk kez Hollanda'da dövüşmeye başladım. Dünyada bir Türk olarak bu sporu yapan ilk bendim. 2005 yılında M1 Rusya organizasyonun dünya şampiyonu oldum, ve kemeri de hala kimseye vermedim. 
Seneye yine dövüşlere devam edeceğim. Tabi ki bu sporu Türkiye'ye tanıtmak istiyorum ve ileride seminar vermeye de devam edeceğim.''
Kansporu: İlk dövüşüne çıkmaya nasıl karar verdin ve çıkarken neler hissettin?
Kocamış: Kararımı ilk kez televizyonda UFC izlerken verdim. Birgün bu sporu yapacağımı hissettim. İlk dövüşüme çıkarken ellerim ayaklarım titriyordu ama dövüş başladıktan sonra hiç birşey kalmamıştı. Çok sakin güzel bir armlockla 3 dakikada kazandım.  Rakibim Avustralyalı bir Thaiboks Avrupa şampiyonuydu.


Kansporu: Efsane Kevin Randleman ile müsabakandan biraz bahseder misin? İlk teklif geldiğinde ne düşündün? Böyle ünlü bir isme karşı kendini nasıl hazırladın? Dövüş nasıl gitti?
KocamışAslında önce Emelianenko Fedor'a karşı teklif gelmişti ama Fedor antremanda parmağını kırdığı için olmadı. Sonra Randleman geldi yoksa Fedor'a karşı dövüşüyordum. Teklif geldiğinde İstanbul'dan izinden yeni gelmiştim ve sadece 9 gün antreman yaptım. Amacım güzel bir dövüş yapmak ve kazanmaktı tabi. Kendimi hazırlayamadığım için fazla iyi hissetmiyordum ama ona rağmen çok güzel bir dövüş oldu. Randleman benimle ayakta dövüşmekten korktu ve hep yere almaya kalktı. Randleman puanla kazandı ama bütün arena onu yuhaladı.

Kansporu: 2005'ten sonra neden bir ara verdin? Dönüşünde seni hangi organizasyonda izleyeceğiz?
Kocamış: 2005'ten sonra ara vermemin nedeni Almanya devletiyle çok sorunlar yaşamamdı. Kariyerime engel olmak istediler ama başaramadılar. Dönüşümde ilk olarak Showtime Hollanda ve ondan sonra UFC'de dövüşmeyi istiyorum.

Kansporu: Japonya'da, Rusya'da Avrupa'da ve Amerika'da farklı MMA kültürleri, bu spora farklı bakış açıları var. Sen, bu sporun eski topraklarından biri olarak, bu ülkelerin hangilerini kendine yakın buluyorsun? Neleri beğeniyorsun, neleri beğenmiyorsun?
KocamışMMA kültürü olarak Japonlar'ı çok beğeniyorum, çünkü onlar en eskilerden samuraylardan ninjalardan beri, bu kültüre saygıyla bakıyorlar ve sporun daha çok büyümesi için çaba gösteriyorlar.

Kansporu: MMA'den önce kuralsız dövüş, Vale Tudo, veya benzeri underground dövüş tecrüben oldu mu?
Kocamış: MMA'den önce valetudo yaptım. Rusyada ve Japonya'da

Bize vakit ayırdığı için Fatih Kocamış'a çok ama çok teşekkür ediyoruz. Başarılarının devamını diliyoruz Fatih! 
İzle: Fatih Kocamış dövüşleri:

7 yorum:

Selman ÇETİNKAYA dedi ki...

ilk mma cı olmak güzel bir ayrıcalıktır..umarım türkiye de tanıtabilirsiniz mma yı..başarılar dilerim size..

Gabe dedi ki...

Murat Kazgan'ı hep unutuyoruz Türk MMA'ci derken. Ertan Balaban ve Fatih Kocamış yurtdışında yetişmiş MMA sporcuları, fakat Murat Kazgan burada yetişmiş, kendi imkanları ile yurtdışında dövüşme şansı bulmuş bir dövüşçü. Şu an M1'e kayıtlı ve aktif olarak dövüşüyor ve önümüzdeki aylarda da maçı var.

Gabe dedi ki...

tabii Can'a tesekkur etmeden de geçmemek lazım. çok güzel bir roportaj olmuş dostum, çok güzel bir içerik oluşturuyorsun sunuyorsun burada.

Adsız dedi ki...

güzel iş cıkarmıssın,tesekkürler.M1'de kayıtlı bi türk takımı war benim de bildiğim.Gurbetçiler karması desek daha mı doğru olur bilemem,ama hepsi Türkiye'yi temsilen dövüşüyorsa sonucta,onlara minnetten baska bsey duyamayız.Ben de yarın Çek Cumhuriyetine gidiyorum umarım orda da güzel antreman yapabileceğim kimbilir belki mma eğitimi alabileceğim bi salon bulurum :dream

Can Evrenol dedi ki...

Arkadaşlar bu M1'e kayıtlı Türk takımını uzun uzun internet üzerinden aradım ama hiç bir iletişim bilgisine ulaşamadım. Hatta sporcularn isimlerini facebook'a yazıp fotoğrafları benzeyenlere mesajlar yazdım ama bi sonuç elde edemedim.

M1 Türkiye takımına ulaşabilen olursa onlarla röportaj yapmak çok istiyorum

Unknown dedi ki...

Merhaba arkadaslar Sami Berik 9 saniye knockout ve mma videolar burda bulunur.

www.SamiBerik.com

Kiz kardesim Aysen Berik de dovusdu ilk bayan wembley de dovusen oldu tariye gecildi.


Huseyin Berik

Unknown dedi ki...

Yazıklar olsun bize. Bu dövüş sporları aslında Türk milletinin ata sporlarıdır. Güreş bu sporlardın atasıdır. Ama şimdi gençliğimiz unutmuş bu sporları, bu spora resmi olarak katılan türk takımı bile yok dünyada. Acilen devletin ve spor bakanlığının bu konuyla ilgili çalışma yapması gerekir.

Yorum Gönder